پرش ناوبری
  • |

معرفی چند بازی موبایلی برای نوجوانان - مجله تخصصی بازی بان

صفحه اصلی / بازی‌های خاص / معرفی چند بازی موبایلی برای نوجوانان/

معرفی چند بازی موبایلی برای نوجوانان

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نویسنده: سید علی متقی نژاد

بازی‌بان – شماره یازدهم/ بهمن۹۸
@bazibaan

 

به افراد بین ۱۳ تا ۱۹ سال اصطلاحاً Teenager گفته می‌شود. این گروه سنی با گذراندن دوره تحصیلی ابتدایی، آموزه‌ها و مهارت‌هایی کسب کرده‌اند که توانایی تجربه بازی‌های بیشتری را به آن‌ها می‌دهد. به عنوان نمونه تجربه بازی‌های استراتژی، مبتنی بر ساخت و ساز، شبیه سازی و بازی‌های اکشن و هیجان انگیز از جمله سبک‌هایی می‌باشند که دارای ماهیت پیچیده‌ای هستند که خردسالان از درک کامل این دسته از بازی‌ها به‌دلیل نداشتن سواد کافی و آسیب‌رسانی برخی محتواها مثل خشونت و … محروم‌اند.

در این مطلب قصد معرفی چندین بازی مناسب برای نوجوانان را داریم که به دلیل دانش کافی، آشنایی با زبان انگلیسی، تفکر و استدلال قوی‌تر، توان حل مسئله بهتر و علاوه بر این با توجه به هیجان مورد نیاز برای این گروه سنی، بازی‌هایی در سبک‌های مورد اشاره در ابتدای متن را انتخاب کرده‌ایم. تمامی این بازی‌ها به رایگان در فروشگاه اندرویدی توپ مارکت قابل دانلود است.

فرمانروایان

فرمانروای قلمرو خودتان باشید. در این بازی استراتژی پرجزئیات، یک تمدن ایجاد کرده و تاریخ این تمدن را خودتان رقم می‌زنید. برای حیات مردم تلاش کنید و ساخت و سازها را توسعه دهید. می‌توانید مدت‌ها این بازی را ادامه دهید و نظاره‌گر پیشرفت قلمرو خودتان باشید. البته اگر از پس مشکلات و چالش‌های سر راه به خوبی برآیید. در ابتدای بازی قلمرو شما بیشتر شبیه به یک دهکده یا روستای کوچک است اما می‌توانید آن‌را به یک شهر توسعه یافته تبدیل کنید که با قلمروهای دیگر وارد جنگ می‌شود. ارتباط شما با قلمروهای دیگر می‌تواند دوستانه یا خصمانه باشد. می‌توانید با آن‌ها متحد شوید یا به قلمروشان حمله و آن‌ها را مغلوب کنید.

ویژگی‌های بازی: هشت تمدن مختلف قابل بازی از جمله ژاپن، روم، بریتانیا، چین، آلمان، فرانسه، کره و یونان/ قابلیت بازی آنلاین با بازیکنانی از سراسر دنیا/ بازی از عصر حجر تا عصر فضاپیماها/ آموزش نحوه انجام بازی

دانلود بازی فرمانروایان

سیاره گرد کوچک

آرکو در سیاره‌ای کوچک زندگی می‌کند. شما باید به او کمک کنید از پس شرایط گوناگون پیش رویش برآید. در ابتدا یک کوله پشتی و چادری برای سکونت در اختیار دارید که باید سعی کنید با اکتشاف محیط و ساخت ابزارهایی برای استفاده از منابع طبیعی بازی را ادامه دهید و آرکو را زنده نگه دارید. در این بازی از کاشت و برداشت محصول تا تماشای شهاب سنگ‌ها در آسمان را تجربه خواهید کرد. با پیشروی در بازی، اتاق سکونت شما بزرگ شده و حتی تولیدات شما آنقدر زیاد می‌شود که شروع به تجارت می‌کنید. البته در این سیاره همیشه اوضاع آرام نیست و گاهی موجوداتی مثل عنکبوت و خفاش و گل‌های سمی به شما حمله می‌کنند تا وسایل‌تان را بدزدند، پس شما باید از خودتان مراقبت کنید.

ویژگی‌های بازی: مناسب برای نوجوانان دارای روند کند/ مناسب برای افراد ماجراجو/ آفلاین و بدون نیاز به اینترنت

دانلود بازی سیاره گرد کوچک

 

بلوک‌سازی

کودکان و نوجوانان معمولاً دارای حس کنجکاوی، رویاپردازی و ماجراجویی بالایی هستند. با این بازی کودک می‌تواند هرآنچه که تصور کند با بلوک‌هایی در جنس، شکل و رنگ‌های مختلف ایجاد کند. یک قلعه بزرگ را تصور کنید با کلی پله و اتاق و طبقه؛ همه این‌ها با دانه دانه چیدن بلوک‌های مناسب روی هم ساخته می‌شوند. یادگیری این بازی با صرف چندین دقیقه وقت و امتحان گزینه‌های مختلف آن در منو ممکن است و بعد از یادگیری می‌توان شکل‌ها و محیط‌های متنوع و جالبی را ایجاد کرد.

ویژگی‌های بازی: تقویت مهارت خلاقیت در کودکان و نوجوانان/ آزادی عمل بازیکن در ایجاد و تغییر در محیط/ نسخه رایگان/ بازی فاقد قابلیت ذخیره کردن است.

دانلود بازی بلوک سازی

مسابقه ماشین و موتور

در این بازی سوار بر یک ماشین یا موتور باید از مسیر از پیش ساخته شده عبور کنید و خود را به نقطه پایانی برسانید. بازی علاوه بر حالت یک نفره، دارای حالت مسابقه چند نفره نیز هست. در این بخش با بازیکنان دیگر رقابت کرده و رتبه خود را ارتقا می‌دهید. از ویژگی‌های بسیار جذاب این بازی، قابلیت طراحی و ساخت مرحله است. در بخش طراحی مرحله با ابزارهای مختلف و به شکل دلخواه خودتان یک مرحله طراحی کنید و بعد آن مرحله را امتحان کنید و در پایان آن را به اشتراک بگذارید تا دیگر بازیکنان نیز در آن مرحله بتوانند بازی کنند. ویژگی‌های بازی: بازی جذاب مناسب برای نوجوانان/ پرورش مهارت خلاقیت در طراحی مرحله/ تقویت مهارت‌های اجتماعی در بازی با دوستان

دانلود بازی مسابقه ماشین و موتور


بازی‌های کوچک چند نفره

مجموعه‌ای شامل ۱۳ بازی جذاب چند نفره. هر بازی می‌تواند حداقل دو بازیکن و حداکثر چهار بازیکن داشته باشد. بازی‌های این مجموعه شامل بازی مار، گربه و ماهی، کشتی باستانی، ماشین بازی، سکوبازی، تانک بازی، فوتبال، پینگ پنگ فضایی، شکار پرنده، نبرد نینجاها و چند بازی دیگر است. این بازی قابلیت برگزاری جام انتخابی هم دارد. جام کوچک با انتخاب ۳ بازی و جام بزرگ با انتخاب ۵ بازی یک رقابت تنگاتنگ را پیش روی شما قرار می‌دهد.

ویژگی‌های بازی:

قابلیت بازی ۲، ۳ و ۴ نفره/ جام رقابتی/ نمایش امتیازات هر بازیکن/ سمناسب جمع‌های دوستانه و خانوادگی
دانلود بازی‌های کوچک چند نفره

بروس‌لی مبارز

در نقش بروس‌لی، بهترین رزمی‌کار هنرهای مشت‌زنی، با دشمنان عدالت مبارزه کنید. با ضربات مهلک مشت و لگد، هزاران دشمن را شکست دهید و از انجام یک بازی هیجان‌انگیز مبارزه‌ای لذت ببرید. بازی دارای روندی جذاب و کنترلی آسان است و به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. بعد از هر مرحله با امتیازاتی که بدست می‌آورید، می‌توانید قدرت بروس‌لی را ارتقا دهید و سلاح‌هایی برای او آزاد کنید. بعد از وارد کردن ضربات دقیق و پشت سر هم، قدرت خشم بروس لی را آزاد کرده و با سرعت و قدرت بیشتری حمله کنید.

دانلود بازی بروس‌لی مبارز

تکاور

تکاور یک بازی اکشن پلتفرمر مرحله‌ای است که بازیکن را در نقش قهرمانی قرار می‌دهد که به جنگ قویترین تروریست‌های باقی مانده در شهر می‌رود. این بازی یادآور بازی‌های کلاسیکی چون کنترا است. کنترل بازی با دکمه‌های جهتی و دو دکمه پرش و شلیک انجام می‌شود. تیرهای شلیک شده بازیکن بدون محدودیت است و نیازی به تعویض خشاب ندارد. می‌توانید از فروشگاه لباس، شمشیر و تفنگ کاراکتر بازی را ارتقا دهید یا موارد جدیدی را خریداری کنید. از چالش‌های بازی می‌توان به حمله دشمنان انتحاری، مواد منفجره و چاله‌های پر از تیغ اشاره کرد که بازی را از روند ساده “بکش برو جلو” کمی خارج می‌کند. سعی شده است تا مراحل بازی متنوع طراحی شوند و بازیکن احساس یکنواختی در روند بازی نکند.


دانلود بازی تکاور

 

1,035 بازدید

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما

نویسنده: سیدعلی متقی نژاد

سیدعلی متقی نژاد
  • تعداد مطالب ارسالی: 8

تبلیغات